Tag: coklat tempatan

May 04
Menyesal tukar karier guru ke tokey coklat? Ini jawab founder Chocodap’s!

Ramai yang tanya, tak menyesal ke berhenti jadi cikgu? Kalau mase berhenti pun dah gaji lebih RM5000 sekitar tahun 2019, kalau sekarang mesti dah lagi banyak. Jawapan Ticer… Alhamdulillah Ticer bersyukur sangat atas peluang perniagaan yang Allah pinjamkan ni. Memang banyak pahit manisnya..tapi dalam berniaga ni kita belajar bina yakin rezeki tu daripada Allah bukan […]

Dec 11
Bila sedih, makan coklat?

’Takde mood lah harini. Lemau je rasa’ Mesti pernah rasa mcm ni kan? Manusia kadang- kadang tak lari daripada rasa ‘lemau’. Kalau agak-agak mood dah ke laut dalam, Chocodap’s mungkin boleh bantu korang! Sebab apa? Amalan memakan coklat juga baik kerana dapat merembeskan hormon endorfin ke dalam otak yang merangsang emosi gembira, sekali gus mengatasi […]

Nov 10
Tepuk dada tanya selera, pilihan masa depan di tangan anda!

Ramai orang boleh berniaga dan boleh bekerja. Tapi tak ramai orang yang sanggup korban 24 jam, tolak tidur untuk betul-betul beri komitmen pada apa yang dia nak capai. Jangan tanya kenapa orang berjaya tu capai apa yang dia nak capai, sebab level komitmen dia tak sama macam kita yang bertindak biasa-biasa ni. Yang masih memikirkan […]

May 11
Terkesan ekonomi suram, Dr Syahidah tetap setia dengan jenama Chocodap’s

Lumrah dalam dunia bisnes, pasti ada turun naik. Bak kata pepatah, ‘Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai’ Pengalaman bersama Chocodap’s banyak mengajar saya erti cekal dalam hidup. Bermula jualan dari rumah, buka booth seminggu atau sebulan sekali, pernah juga masuk dalam pusat beli belah, buka booth di Mydin Mall, semua saya pernah […]

Feb 06
60 usahawan Chocodap’s sertai NUH 2023

Alhamdulillah selesai tiga hari kami di NAK UBAH HIDUP 2023! Rasa momentum masa NAK UBAH HIDUP OGOS 2019 berulang semula. Syukur Alhamdulillah Allah izinkan untuk hadir kali bersama dengan Usahawan Chocodap’s yang luar biasa. Hampir 60 orang mendaftar, tahniah buat yang hadir untuk tiga hari dan juga buat anda yang dapat hadir walaupun sehari. Belah […]

Dec 20
CHOCODAP’S WORLD TIMES SQUARE

BE-DO-HAVE! M&M’S World Times Square features 25,000 square feet of exclusive M&M’S chocolates and merchandise, including specially-designed New York-themed. Bila jejak jer kaki dalam M&M’S WORLD ni memang Ticer sangat amazed, bukan sebab nampak M&M yang banyak, tapi penuh dengan merchandise from M&M yang sangat cantik. Dan exclusive Choc M&M yang di custome khas warna […]

Feb 16
Sebelum mula bisnes dalam talian, ambil tahu beberapa hal ini!

Sesiapa sahaja boleh berniaga pada zaman sekarang. Jika anda anda telefon pintar, komputer riba, hari ini juga anda boleh mulakannya! Tetapi sebelum mulakan bisnes dalam talian, anda perlu belajar beberapa perkara agar bisnes berjalan baik. Nama perniagaan Jangan letak nama syarikat yang susah nak sebut dan orang nak ingat. Tak salah untuk jadi unik tetapi […]