Category: Motivation

Jan 13
Usia bukan penghalang, graduan dari Yaman berjaya buktikannya!

“Saya tiada kerja sebelum ini dan tak mahu susahkan keluarga. Jadi saya ambil…

Jan 11
Tuai hasil berniaga coklat, Shikkin hadiahkan kereta untuk mak, abah

Pepatah mengatakan ‘Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu?’ Usaha dan…

Jan 03
Dugaan silih berganti tak ‘gegar’ diri…Kak Mah tetap semangat

Pernah diuji apabila ejen seperjuangan seorang demi seorang menarik diri, Muhaimah…

Dec 29
Anak meninggal dunia, suami tamat kontrak kerja…Dugaan demi dugaan buat Noha mula langkah ceburi bisnes

“Apa yang buat saya seronok berniaga online, boleh tengok anak membesar depan mata.…

Dec 27
Pernah cuba macam-macam bisnes tapi tak ‘Ngam’, Kak Ana akui serasi jual coklat

“Sebelum ni pernah la kak cuba berbisnes tapi takde yang lekat lama. Sekadar…

Dec 24
‘Anak kecil, susah lah nak berniaga’, mesti pernah dengar alasan ni kan?

Perkongsian Puan Ihsan Yaakub atau lebih dikenali sebagai Ecan yang juga merupakan ibu…

Dec 22
Tak pernah menyesal tinggalkan jawatan eksekutif, niat melangkah maju bersama Chocodap’s

Kalau dulu, Puan Siti Rafia’ah Salihin pernah bekerja eksekutif perakaunan di salah…

Dec 20
Honda untuk Bonda, Tahniah Ticer Sarah!

Kalau dulu sekadar mampu lihat je kawan-kawan beli kereta. Apa lagi nak beli untuk mak…

Dec 17
Penting upgrade ILMU sebelum mula bisnes, kalau tak…

Jangan pernah berhenti perbaiki diri dari masa ke semasa. Penting untuk anda agar tak…